Onrust in Turkije: in Dalyan is niets aan de hand - Reisverslag uit Dalyan, Turkije van Jak Ertan - WaarBenJij.nu Onrust in Turkije: in Dalyan is niets aan de hand - Reisverslag uit Dalyan, Turkije van Jak Ertan - WaarBenJij.nu

Onrust in Turkije: in Dalyan is niets aan de hand

Blijf op de hoogte en volg Jak

04 Juni 2013 | Turkije, Dalyan

Lieve vrienden, familie, studiegenoten en andere volgers,
Waarschijnlijk hebben jullie het nieuws gevolgd: en hebben gezien dat er in Turkije grote demonstraties zijn en dat de politie daar hard tegen optreedt. Ik kan jullie vertellen dat er in het volgende artikel van De Volkskrant een goede uitleg hierover gegeven wordt:
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2668/Buitenland/article/detail/3451607/2013/06/03/Welke-ongerustheid-gaat-er-schuil-achter-de-steeds-heviger-Turkse-protesten.dhtml

Daarnaast kan ik jullie geruststellen door te zeggen dat er in de kleine plaats Dalyan (en helemaal op het strand waar ik woon) weinig van te merken is. Natuurlijk zien we hier het nieuws, en zie ik de facebook-berichten langskomen, maar hier is het veilig.

Ik ga het hier niet over de politiek hebben, ik negeer het gewoon. Vooral omdat ik de politiek en het lobby-en rondom de zeeschildpadden en hoe hen te beschermen veel interessanter vind, daarnaast omdat het hier eigenlijk niet echt aan de orde is.

Dus nog maar even voor de duidelijkheid: in de grote steden worden demonstraties gehouden (maar ook niet overal in die steden). En hier in Dalyan is niets aan de hand. Dus je hoeft niet wakker te liggen om mij. ;-)

Liefs,
Jak

  • 04 Juni 2013 - 23:28

    Joke:

    Hej Jakobien.
    Vandaag 2 vliegtuigen,Antalya en Dalaman,geanuleerd!Selina met Transavia ging wel door,ze is vanavond weer in Istanbul aangekomen.Ook in Kadakoy zag ze vanuit de Dolmus,demonstraties...
    Angelique vandaag met ons gebeld,ook met jou contact gehad vertelde ze.
    Aylin demonstreert mee,telefoon al stuk,dus Slien had Ersin,haar man,maar gebeld,je moet toch weten wanneer je morgen moet beginnen.
    We houden Selina op de hoogte,er word niets in het nieuws(in Turkije) over gemeld wel over de Miss verkiezing...
    Hier in Nederland wel constant nieuws over de demonstraties.
    We hopen het beste en dat jullie niet eerder naar huis toe moeten :-(

    Veel succes jou laatste weken in Dalyan,en dan nog een fietstochtje te gaan ;-)
    Groetjes Joke & Paulus

  • 05 Juni 2013 - 10:28

    Vera:

    Dankjewel lieve Jak, dat je het even laat weten (wees gerust, ik ben een beetje moderne kluizenaar aan het spelen en trek me op het moment dus ook niet zoveel van het nieuws aan).

    Knuffel, Vera

  • 13 Juni 2013 - 20:50

    Henriette:

    Hé lieve Jak, het was de afgelopen week erg leuk je weer te zien en te knuffelen in Dalyan! Turkije redt het wel, en anders gaat het leger de democratie van Kemal Ataturk verdedigen/beschermen. Gek genoeg: hoop ik dat in geval van Turkije. En jij gaat straks lekker aan je lange terugreis beginnen: via Rhodos, Venetie ................... zo op de fiets naar Wijk. Heel veel plezier en fysieke kracht! Als er iets is: bel je gewoon ... and I will be there! Liefs, mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jak

Dit is mijn blog om mijn ervaringen in Dalyan, Turkije bij te houden. Ik heb nog geen idee welke vorm ik het ga geven. Ik vermoed af en toe een gedicht, verhaaltje, anekdote of foto.

Actief sinds 27 Jan. 2013
Verslag gelezen: 1171
Totaal aantal bezoekers 30315

Voorgaande reizen:

23 Juli 2013 - 20 Augustus 2013

Traveling with Sara through Europe (and further)

20 Juni 2013 - 19 Juli 2013

Van Turkije naar huis

03 Februari 2013 - 18 Juni 2013

Zeeschildpad stage in Dalyan, Turkije

Landen bezocht: